להזמנה מיידית:
053-352-5204

לקבלת הצעת מחיר
להדברת צרעות
חייגו: 053-352-5204

ממליצים עלינו
מה חדש

דבורת העץ

הדברת דבורת העץ – הפתרון הנכון בזמן הנכון

איך נדע שהגיע הזמן להרחיק את דבורת העץ, כיצד נפטרים מדבורת העץ, מי הוא בעל המקצוע שבו צריך להיעזר לשם כך וגם כמה שירות זה עולה? תשובות לשאלות אלו ונוספות, כאן, לפניכם.

דבורת-העץ, המכונה בעגה המקצועית "דבור" מקננת, כפי שמשתמע משמה, בסמוך לעצים, היא איננה מזיקה כל כך לכשעצמה והנזק שהיא מותירה, בעת עקיצתה הוא קל. זיהוי דבורת העץ עקיצה או אדמומיות הנלווית לכך הן לא בהכרח סימן לדאגה. יחד עם זאת, כאשר מדובר בקן של דבורי עץ ובכמות רבה מהן, הרי שזו טרדה של ממש וגם סכנה לסובלים מרגישות לדבורה, וזאת, לצד הזמזום החזק מאד שהן משמיעות בעת מעופן, שגם הוא מציק. הדברת דבורת העץ היא עסק למומחים והדרך להרחיק אותן אחת ולתמיד. אנחנו ב-SOS צרעות מציעים מגוון של שירותי הדברה בהתאמה מלאה שיעזרו לכם בהרחקתן של דבורי העץ מאותו מרחב שבו אתם שוהים.

 

הדברה נגד דבורת העץ כולל פינוי הקן
הזמינו נגד דבורת העץ הדברה מקצועית
מחיר מ-250 ₪
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
הגעה מיידית מהיום להיום

לפרטים והצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-352-5204

 

הדברת דבורת העץ

האם דבורת עץ עוקצת כשלא מציקים לה?

נרגיע אתכם קודם כל ונספר לכם שלזכרי דבורי העץ אין עוקץ, כך שיתכן שהדבורה שסביבכם אינה יכולה לעקוץ אתכם, זאת אם מדובר בזכר. הזכרים בדרך כלל מרחפים בגינה במרפסת ופשוט מגנים על הנקבות מפני חרקים מעופפים אחרים שעלולים לתקוף אותן.

לעומת הזכרים, הנקבות מאובזרות בעוקץ אך הן לא תוקפניות. אם ראיתם סביבכם דבורת עץ עקיצה תתרחש רק אם תגעו בה באופן ישיר או אם תנסו לתפוס אותה. אם תעיפו את הדבורה עם הידיים כי היא מציקה לכם, יתכן שהיא תמשיך לעוף קרוב אליכם, אך זה לא מה שיגרום לה להרגיש שהיא בסכנה, לכן היא ככל הנראה לא תעקוץ אתכם.

 

מתי כדאי להזמין מדביר לצורך הרחקת דבורי העץ?

ככלל, הדבורים הן חיה מוגנת בטבע וההדברה שלהן אפשרית רק במקרים בהם התגלה נחיל בסמוך למבנה מסוים, שהדרך היחידה להרחיק קן צרעות או דבורת העץ היא על ידי הדברה. כאמור, דבורת עץ אחת איננה מזיקה, אך כמות רבה יכולה להיות מפגע רציני, שיש להרחיקו במהרה, ובייחוד אם בסביבה ישנם אנשים הסובלים מאלרגיות לדבורים, קשישים או אנשים הסובלים ממחלות שונות ובעלי מערכת חיסון חלשה. אחד הסימנים הבולטים לכך שהגיע הזמן להרחיק את דבורת העץ הוא זיהוי כמות רבה של דבורי העץ, המתעופפות בסמוך למקום המגורים שלכם, בסמוך לעסק, בגינה או בחצר. קשה לפספס את הזמזום החזק מאד שהן משמיעות ואפשר גם לזהות לעיתים כוורת של דבורת העץ בחצר הביתית. במצבים כאלה מומלץ מאד להזמין מדביר.

 

דבורת העץ בגינה לאחר ריסוס

דבורת העץ

 

האם דבורת עץ מסוכנת לחיות מחמד?

אמנם הדבורה הזו לא כל כך מסוכנת לאדם, למעט לאנשים שאלרגיים לדבורים, אך היא כן מסוכנת לכלבים, ובמיוחד כאלה שנוהגים לאכול כל דבר שהם רואים. הכלב שלכם יכול לנסות לאכול את הדבורה, ובזמן שתהיה בתוך הפה שלו היא תעקוץ אותו בלשון או בגרון, מה שיגרום לאזורים האלה להתנפח ויסכן את הכלב בחנק.

בליעת הדבורה עם העוקץ עלולה לגרום לבעיות בעיכול אצל כלבים, ובמקרה הכי גרוע זה יכול להוביל למספר עקיצות באיברים פנימיים, מה שיגרום להם נזק חמור ולכלב לסבול מהלם. לכן אם יש לכם כלב בחצר וצץ בה נחיל דבורים, כדאי מאוד להדביר אותו בזמן, וגם להגביל את הגישה של הכלב לחצר. אנחנו נגיע אליכם תוך שעה כדי לטפל בבעיה.

דבורת עץ צהובה

 

האם צריך להשיג אישור להדברת דבורת עצים?

המשרד להגנת הסביבה מחייב את המדבירים לבקש אישור להדברה של מזיקים מסוימים, בהם נחשים ועטלפים. עם זאת, במקרה של דבורים אין כל צורך לקבל אישור, וניתן לעשות זאת פשוט על פי ההנחיות של המשרד. אם קרה מקרה שבו נחיל הדבורים נמצא במקום שלא מסכן אנשים באופן מידי, ובכל זאת ברצונכם להדביר אותם, ביכולתנו לפנות לרשם שרשאי לאשר הדברה חריגה.

כך או כך, אתם לא צריכים לעשות דבר, ואנחנו האחראיים לכל נושא שנוגע להדברת הדבורים. אתם רק צריכים ליצור איתנו קשר ולהגיד לנו איפה נמצא הנחיל כדי שנוכל להתחיל לטפל בו כמה שיותר מהר.

 

הדברת דבורת העץ בגינה

 

מאילו מקומות יש להרחיק את דבורת העץ?

דבורת העץ נוהגת לבקר במקומות שונים ושם גם לבנות את הקן. הדבר תלוי בסוג דבורת העץ:

מין דבורת העץ מהיכן יש לסלקה
דבורת עץ עדינה הזיהוי הוא המאתגר ביותר בשל גודלה הקטן. יחד עם זאת, נראה אותה בדרך כלל, או את הקן שלה, ליתר דיוק, בגבעולים המתים של צמחים.
דבורת עץ צפונית ודבורת עץ סגולה שתיהן יקננו לרוב בגזעים מתים, גדרות וגם בעמודי עץ.
דבורת עץ נקבה צהובה אותה נמצא בבמבוקים ובעצים מתים

 

איך מרחיקים את דבורת העץ מפרגולה במבוק?

הדברת דבורת עץ צהובה עוקצת או מין אחר של דבורת העץ היא האופציה האחרונה מתוך שלוש אפשרויות להרחיקן שכן זוהי חיה מוגנת, כפי שציינו מעלה. אולם, אם לא ניתן לאסוף את נחיל הדבורים (פעולה שמבצע כוורן) או לפנות את הקן, אין מנוס מהדברה.

 

הרחקת הדבורה מסוג דבורת העץ – הלכה למעשה

לאחר שהוחלט לעשות זאת והוזמן מדביר מקצועי, יבוצעו השלבים הבאים:

1. בשלב הראשון תבוצע שאיבה של הקן, תוך כדי השמדת הביצים. מכיוון שדבורי העץ יכולות לעקוץ ועקיצתן, בלשון המעטה, ובייחוד כשמדובר במספר גדול של דבורים, היא לא נעימה, יש לבצע את השלב הזה בזהירות יתרה וזו גם הסיבה מדוע נדרש סיוע של מדביר מנוסה.

2. לאחר השאיבה, ולו כדי להרחיק את דבורת העץ ולמנוע את ההחזרה שלה אל המקום בשנית, יסתום המדביר את אותו חור בו קיננה דבורת העץ וימרח עליו לכה.

3. אפשרות נוספת היא ריסוס נגד מזיקים, המותאם לדבורים מסוג זה, הדואג להשמדת הקו אחת ולתמיד.

4. דרך טבעית, אך לא תמיד ברת ביצוע, היא העברת המלכה אל מקום אחר, מה שיגרום לכל הדבורים האחרות להתרחק מהמקום בו הן נמצאות בעודן מחפשות את המלכה. פעולה זו לא תמיד אפשרית אך אם רוצים לנקוט בהליכים טבעיים יותר ולא להשמיד את דבורי העץ, זוהי הדרך היחידה.

 

מי מציע שירותי הדברה נגד דבורת העץ בבמבוקים?

אם זיהיתם בחוץ דבורת עץ הדברה באופן עצמאי מאוד לא מומלצת ועשויה להיות מסוכנת במיוחד. ולכן, רק גורם מוסמך יכול לבצע את העבודה: מדביר מקצועי שברשותו המיומנות הנדרשת לשם כך וגם הכלים המתאימים. יש לוודא שמדובר במדביר המנוסה בהדברת דבורת העץ, מדביר שיודע לזהות אותה במהירות ולהציע את הפתרון הנכון שיביא להרחקת אותה דבורה וכל חברותיה.

יחד עם זאת, אם זיהיתם אותה בתוך הבית או מחוצה לה יש כמה צעדים שתוכלו לנקוט בהם, לפני שאתם מזמינים מדביר, צעדים פשוטים וגם טבעיים יותר:

√ עליכם למלא את הסדקים באותם קירות, שבהם זיהיתם את הקן. את הדבר יש לעשות באמצעות קצף מתרחב אותו תוכלו למצוא בחנויות השונות.

√ אם יש לכם בריכה בחצר וזיהיתם בסמוך אליה קן של דבורים, שתלו קרוב אל הבריכה, אם הדבר מתאפשר, עשב ציטרונלה, שירחיק אותה משם.

√ פיזור של אבקת שום בגינה, המרחיק את הדבורים בשל ריחה החזק.

 

כמה תשלמו על ההדברה נגד דבורת העץ?

אז, עכשיו, כשאתם יודעים איך להרחיק דבורת עץ, הנה כמה מספרים. עלות שירותי הדברת הדבורה נעה בין 250 ל-500 ₪. המחיר נקבע בהתאם לשטח המדובר ממנו יש להרחיק את הדבורים וגם מידת מורכבות העבודה. מכיוון שהדברת דבורת העץ או הדברת צרעות באופן עצמאי לא בהכרח תבטיח לכם את הרחקתה של דבורת העץ, כדאי שלא להתפשר על העניין ולהקדיש לטובת עבודת ההדברה את סכום הכסף הנדרש. כל זאת, כדי להבטיח שאכן מדובר בהדברה מקצועית ומתאימה שתעזור לכם להרחיק את דבורת העץ במהרה.

 

מחפשים דרך להיפטר מדבורת העץ? זה הזמן להיעזר במומחים!

תוהים איך להיפטר מדבורת עץ? אם כן, כפי שציינו מעלה הדבר הוא אתגר של ממש, ובדומה להדברות אחרות, גם כאן נדרשת עזרתם של המומחים. אנחנו ב-SOS צרעות נשמח לעמוד לרשותכם ולספק לכם את פתרון ההדברה היעיל כדי להרחיק את דוברת-העץ מביתכם, חצרכם, בית העסק שלכם ובעיקר גם מכם ומהאנשים שיקרים לכם. אנו מעמידים לרשותכם מדבירים מקצועיים ומיומנים, שיגיעו אליכם ישירות כדי לבצע הדברה וכן פינוי קן צרעות או דבורת העץ על הצד הטוב ביותר!

דילוג לתוכן