להזמנה מיידית:
053-352-5204

לקבלת הצעת מחיר
להדברת צרעות
חייגו: 053-352-5204

ממליצים עלינו
מה חדש

איך להכין מלכודת צרעות ביתית

איך להכין מלכודת צרעות ביתית – המדריך המלא

כשהצרעות מתקרבות יותר מדי לבית שלכם או אם הן מהוות סכנה לאנשים, ילדים או בעלי חיים שנמצאים בסביבתן, צריך להיפטר מהן. תוכלו לרכוש מלכודות לשם כך, אולם מנגד אפשר גם להכין מלכודת ביתית בקלות, ואנחנו חברת SOS צרעות נסייע לכם כעת לעשות זאת עם מלכודת שמנסיוננו עובדת בדיוק כמו מלכודת מקצועית. חשוב עם זאת לציין שהיא לא תפתור את בעיית הצרעות לחלוטין, ויש להזמין מדביר כדי להיפטר מהקן כולו כמו שצריך ובצורה בטוחה.

 

רוצים להכין מלכודות ביתיות לצרעות?
בדקו איך במדריך המלא שלנו
מדביר עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
ייעוץ בכל שעה וללא התחייבות

לפרטים חייגו לטלפון:
053-352-5204

איך להכין מלכודת צרעות ביתית

איך להכין מלכודת צרעות לבד?

1. קחו בקבוק פלסטיק גדול ושקוף כדי שתוכלו לראות את הצרעות שנתפסו בו.. מומלץ גם להסיר לו את התווית.

2. ציירו קו סביב צוואר הבקבוק (החלק שבו הוא מתחיל להיות צר). הקו לא חייב להיות ישר לחלוטין.

3. גזרו או חתכו את הבקבוק לפי הקו שציירתם. שימו לב שהחתך הראשון עלול להיות מחליק, אז קחו את הזמן והיזהרו שלא לפגוע בעצמכם. שמרו את החלק העליון שחתכתם בצד.

4. קחו מגבת נייר, הספיגו אותה בשמן ושמנו את החלק הפנימי של הבקבוק על מנת שהצרעות לא יוכלו לטפס עליו.

5. קחו את פתח הבקבוק שנותר לכם, היפטרו מהפקק, הפכו את הפייה כלפי מטה והניחו בתוך הפתח של הבקבוק. כך הצרעות יוכלו להיכנס, אך לא לצאת.

6. הדביקו את שתי החתיכות של הבקבוק יחדיו עם נייר דבק לאורך הקצוות של הפתח.

7. השלב הזה והבא נחוצים רק אם אתם מתכננים לתלות את המלכודת: צרו שני חורים בשני צדדים מנוגדים של פתח הבקבוק, דרכם ניתן להחדיר חוט. אפשר להשתמש לשם כך במחורר.

8. החדירו קצה חוט לתוך כל חור וקשרו אותו כך שהחוט לא יצא. שימו לב שאתם בוחרים בחוט חזק מספיק להחזיק את המלכודת (יהיו בה מעט נוזלים וכמובן גם צרעות מתות).

 

איך להכין פיתיון בשביל מלכודת צרעות?

הפיתיון שבו תשתמשו תלוי בתקופה שבה תציבו את המלכודת:

√ בחודשי האביב והקיץ המוקדמים – הצרעות יחפשו חלבון כדי שיוכלו להתרבות, לכן ערבבו שומן בישול או שאריות בשר עם מעט מים. יתכן אפילו שתלכדו כך את המלכה אם תפעלו בזמן.

√ בחודשי הקיץ המאוחרים ובתחילת הסתיו – הצרעות יחפשו מקור לאנרגיה ויעדיפו פיתיון מתוק, לכן ערבבו משהו מתוק כמו סוכר או חומץ תפוחים עם מים ומעט סבון כלים ביחס הבא: 1 כפית סבון כלים על כל 1 כוס מים.

את התערובת שהכנתם שפכו לתוך המלכודת. עליכם למלא אותה לגובה של 2.5-5 ס"מ על מנת שהצרעות ייכנסו למלכודת באופן מוחלט ויילכדו בתוכה.

 

איפה לתלות את המלכודת?

תוכלו לתלות את המלכודת על עץ או על גדר, אולם אם אין לכם אפשרות לעשות זאת, תוכלו גם להניח אותה על שולחן או על כל משטח אחר שגבוה מהאדמה. הפוטנציאל הגדול ביותר ללכידה הוא בגובה 1.2 מטר. שימו לב שאתם לא מציבים את המלכודת באזור שקרוב מדי לביתכם או שקרוב לאזורים שבהם שוהים אנשים, ילדים או בעלי חיים. המלכודת אמנם תלכוד את הצרעות, אך גם תמשוך אותן לשם.

 

מה לעשות אחרי שתולים את המלכודת?

√ בימים הראשונים מומלץ לבדוק את המלכודת באופן יומיומי ולוודא שהיא עובדת – לפחות פעם ביום. לא מדובר על טיפול מקצועי בצרעות עם ציוד וחומרי הדברה של מדבירים בעלי רישיון, על כן חשוב לבדוק שהכנתם והצבתם את המלכודות כמו שצריך.

√ אם לא נראה שתפסתם צרעות, נסו למקם אותה מחדש או להשתמש בתערובת אחרת לפיתיון.

√ אחרי שלכדתם מספיק צרעות והן צפות על פני השטח של הפיתיון ומכסות אותו לחלוטין, עליכם לרוקן אותה, למלא בפיתיון חדש ולתלות שוב.

√ לפני שתרוקנו את המלכודת, ודאו שהצרעות בהחלט מתות.

√ כדי לרוקן את המלכודת, הסירו את נייר הדבק ושפכו את הצרעות יחד עם הפיתיון לתוך האסלה. דאגו לסגור מהר את האסלה ולהוריד את המים כדי שלא יהיה שום סיכוי שצרעה שנותרה חיה תתקוף אתכם.

√ אל תיפטרו מהצרעות על ידי קבירתן בחצר או בתוך פח הזבל – הפגרים ימשכו צרעות ומזיקים נוספים.

√ אם המלכודת מסריחה, תוכלו לשטוף אותה עם סבון. לאחר מכן שמנו אותה שוב, מלאו בפיתיון חדש ותלו אותה במקומה. מנגד אפשר פשוט להכין מלכודת חדשה.

דילוג לתוכן